تبلیغات
کانون والیبال نرجس - تمرین برای امادگی بدنی

تمرین برای امادگی بدنی

دوشنبه 28 مرداد 1392 09:37 ب.ظنویسنده : میترا رمضانی

 

تمرینات جهشی




تمرینات سرعت، عکس‌العمل و چالاکی




تمرینات انعطاف‌پذیری




تمرین با کِش





- در این مرحله بسیار ضرورى است که فعالیت‌هاى بدنى فراگیران دقیقاً زیر نظر قرار گیرد و معلمان و مربیان تذکرات لازم را در اجراء حرکات صحیح ارائه دهند.


- فعالیت‌ها طورى برنامه‌ریزى شود که حرکات از ساده به مشکل انجام شود.


- اجراء متنوع حرکات و کمک گرفتن از انواع بازى‌ها موجب علاقمندى فراگیران شده، در نهایت به بهبود و توسعه قابلیت‌هاى بدنى مى‌انجامد.


- نوع حرکات، فعالیت‌ها، باید با توجه به سن، جنس، قد، وزن، توانائى و... فراگیران طرح‌ریزى و اجراء شود.


- ایجاد هماهنگى بین کلیه حرکات و توجه به نقاط قوت و ضعف فراگیران و اقدام در رفع معایب فراگیران.


تمرینات جهشى

- پرش روى تشک نرم با هر دو پا به‌صورت (عمودى و افقی). ”تصویر زیر“

















- پرش از ارتفاع (۱۰۰ تا ۷۰ سانتى‌متر) به پائین و برعکس (تصویر زیر). براى آسان شدن تمرین مى‌توان از دو سکو استفاده کرد.

















- پرش جفتى به‌صورت پهلو به سمت راست و چپ از روى نیمکت یا هر نوع مانع مناسب (تصویر زیر)

















- انجام پرش عمومى و همزمان با آن پرتاب توپ طبى مناسب. لازم است تمرین با هر دو دست (راست و چپ) انجام شود (تصویر زیر)

















تمرینات سرعت، عکس‌العمل و چالاکى

- براى انجام این تمرینات بهتر است از اندازه‌هاى زمین والیبال استفاده شود. تمرین در شکل‌هاى مختلف و در مسافت‌هاى متغیر با توانائى فراگیران طرح‌ریزى مى‌شود (تصویر زیر)
زمان: ثانیه


















- با قرار دادن توپ یا وسیله دیگر ۶ منطقه از یک نیمه زمین والیبال را مشخص مى‌کنیم (ترجیحاً توپ طبی). آنگاه از فراگیران مى‌خواهیم تا به ترتیب زیر توپ‌ها را لمس کنند (تصویر زیر).
زمان: ثانیه ۱ به ۲ برگشت به ۱ -->۱ به ۳ برگشت به ۱ -->۱ به ۴ برگشت به ۱ -->۱ به ۵ برگشت به ۱ -->۱ به ۶ برگشت به ۱.

















- فراگیر ابتدا از روى یک مانع پرش کرده، فوراً به‌صورت درازکش از زیر مانع دیگرى عبور مى‌کند. سپس پرش عمودى را از روى یک مانع مناسب انجام مى‌دهد. این دورِ حرکت مى‌تواند مجدداً و در مسیرهاى متوالى صورت گیرد (تصویر زیر)
زمان: ثانیه


















تمرینات انعطاف‌پذیرى

این تمرینات در یادگیرى مهارت‌هاى والیبال نقش عمده‌اى دارند. نمونه‌اى از این تمرینات در تصاویر زیر مشاهده مى‌شود، انجام چنین تمریناتى در شروع تکنیک‌هاى والیبال براى آمادگى بهتر عضلات و مفاصل درگیر بسیار ضرورى است.
































تمرین با کِش

این وسیله به رغم سادگى و کم‌هزینه بودن، در واقع یکى از وسایل بسیار مهم کمک آموزشى براى آماده‌سازى عضلات درگیر در یادگیرى مهارت‌هاى والیبال محسوب مى‌شود. تمرین با این وسیلهٔ خصوصاً براى نوجوانان و جوانان که با وزنه کم‌تر کار مى‌کنند بسیار مناسب است (تصاویر زیر)


















برچسب ها: تمرین برای امادگی بدنی ،
آخرین ویرایش: دوشنبه 28 مرداد 1392 09:41 ب.ظ

 
دوشنبه 5 تیر 1396 07:33 ق.ظ
I drop a leave a response whenever I like a article
on a website or if I have something to contribute to the conversation. It is caused by the passion displayed in the post
I read. And on this article کانون والیبال نرجس - تمرین برای امادگی بدنی.
I was actually moved enough to leave a comment :-P I do have some
questions for you if it's allright. Is it simply me or does it look as if like a
few of these remarks look like they are coming from brain dead
people? :-P And, if you are posting at other sites, I would like to follow everything fresh you have to post.
Would you make a list every one of your shared pages like
your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 12:57 ب.ظ
Ahaa, its good conversation regarding this paragraph at this place at this website, I
have read all that, so at this time me also commenting here.
سه شنبه 15 فروردین 1396 10:40 ق.ظ
When I initially left a comment I appear to have
clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox
and now whenever a comment is added I get 4 emails
with the exact same comment. Is there a way you are able to remove me from that service?
Thank you!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر